Son Haberler

Duyu Torbası

Aktivitelerimizi, hem büyük hem de küçük çocuklar birlikte yapabilsin diye spesifik kategorilerden seçmiyorum. Genelde, aktivite temasını Kerem' e özel seçip, deneyimlemesi için Kağan' ı da bonus olarak aktiviteye dahil ediyorum.  Ama bu kez her zamankinden farklı olarak aktivitemiz dokuz aylık Kağan'a göre şekillendi.  Özellikle bir yaş altı bebeklere hitap eden aktivite yok mu diyenler varsa buyursunlar efendim:


Malzemeler: 
Jöle ( şeffaf istemiyorsanız + gıda boyası )
Kilitli poşet
Boncuk, pul, oynar göz, sim...vs ( keskin köşeleri olmayan, poşeti delmeyecek cinsten )


Kilitli poşeti açın. İçine tüm malzemeleri canınızın istediği kadar doldurun. Ve bitti... İşin en zor kısmı kilitli poşeti kapatması olabilir yalnızca, tabi ona da zor denirse. Sağlam olması için mutlaka dört kenarından bantlayın, etrafa jöle yayılmasını istemezsiniz.


Yumuşak, vıcık vıcık bir his, bazı bebeklerin hoşuna gitmeyeceği cinsten. Merakla beklemeye başladım. Eline alınca çok hoşuna gitti Kağan' ın. Evirip çevirip baktı. İçerisindekileri inceledi, yakalamaya çalıştı. Ağzına almaya yeltendiği anda elinden aldım. Oynarken bir yandan da kendini seyredebilmesi için aynalı bir dolaba astım. 



Yeni yeni ayakta durmaya başlayan Bay Kağan için, onu ayakta daha uzun süre tutabilecek bir eğlenti ortaya çıkmış oldu. Yorulana kadar oynadı, aynadan kendisini seyretti. 




Bebekler duyu sistemlerini kullanarak, çevreyi tanımaya ve dış dünyaya uyum sağlar. Önceleri nesneleri ağzına alarak, onları bu yolla ayırt etmeye çalışır. El ve kasları geliştikçe, dokunma duyusunu kullanarak çevreyi araştırır. Dolayısıyla; duyuların uyarılması ve tüm duyuların bir arada kullanılması önemli. Onların duyularını uyarmak amacı ile bazı düzenlemeler yapmanız ( dokunma sepeti, yastıkları, kartları, torbaları.. vb gibi ) onun gelişimi için paha biçilemez bir hediye olur.

Hadi pamuk eller torbaya!





0 Yorum Yaz “Duyu Torbası