Son Haberler

İncir uyutması

Daha önce hiç incir uyuttunuz mu bilmiyorum ama bugün uyutacaksınız. Beni uyutamayınca annem kafayı bozdu ve incirleri uyutmaya karar verdi. 


Gelelim söze, Efendim bu tatlı Kastamonu-Sinop'a ( annemin memleketi ) ait bir doğal tatlı. İçinde ne şeker var ne da zararlı başka bir malzeme. Üstelik büyük tuvaletine çıkamayan çocuklar için ideal. Ben iki kase yeyince, iç organlarımı bile kaybediyordum neredeyse:) Sadece bizim için değil diyet yapan-yapmayan herkes için çok sağlıklı bir ara öğün. Çocuğuma ilaç içirmeden sıkıntısını gidereyim hem de şekersiz bir tatlı yapmış olayım, üstelik bir bardak ta süt içmiş olsun... Yok daha neler!...Evet, bakın neler neler:



Malzemeler:
8 adet kuru incir (çok sertse 1 saat önceden kaynar su içinde bekletin )
1/2 kg süt ( mümkünse sütçüden, olmazsa günlük süt )

* İncirler, dişe hangi büyüklükte gelmesi istenirse o incelikte doğranır ( benim incirlerim zaten yumuşacıktı, o yüzden suda bekletmeden direkt doğradım)
* Sütün 1 bardağı kaynatılır ve doğranmış incire eklenir, mayalanmayı sağlayacak olan incirin çekirdekleridir, o yüzden 2-3 dk el ile mıncıklanarak incir süt ile birlikte ezilir.(Aslında bu işlem blendırla da yapılabilir ama 'her şeyi bilen kadın' tadı bozuluyor ve orjinalliği kayboluyor diyor )
* Diğer sütü de karışıma ekleyin ve yoğurt mayalama sıcaklığına kadar ısıtın.
Küçük kaselere paylaştırın ( bir seferde yiyebileceğiniz kadarını kaseye koyun, yoğurt gibidir, olduktan sonra kaşıkla bölündüğünde sulanmaya başlar )
Üzerini havlu ya da strech filmle kapatın ( Annem bu aşamada peteklerin üzerine koydu, petek yanmıyorsa sonrasında çıkarmadan, yarım saat 40-50 derece fırında bekletilebilir ) Bu kadar...

İncirler derin bir uykuya daldı bile. 3 saat sonra uyandırın. Kaynar su ile haşlanan, mıncıklanan zavallı incirleri uyandırmanız yetmiyormuş gibi buzdolabına koyun, 2-3 saat te orada kalsınlar da akıllarını başlarına alsınlar.

Kıvamı muhallebi gibi olacak. İnciri her türlü sevenler için süper bir lezzet. Büyük anneannemin sıklıkla yaptığı bir tatlıdır. Asıl onun elinden yemek gerek ya, şimdilik annemle idare ediverin.


Etiketler


0 Yorum Yaz “İncir uyutması