Son Haberler

Sünger ile sıvı aktarma

Su ile oynamaya bayılmayan çocuk var mı? Ben daha öylesini ne gördüm ne de duydum. ' Ufacık su birikintisinde bile suya yatangiller ' denseniz hiç düşünmeyin bile, bu oyun tam sizlik. Yine ucuz eğlenceli ve uzun soluklu bir oyunla karşınızdayız.

Malzemeler:
İki adet derin ve geniş kap ( leğen olabilir )
Sünger ( araba yıkama süngeri daha iyi olur)
Su

Oynamaya başlamadan önce, mutlaka oynanacak zemin üzerine su geçirmeyen bir örtü ve onun da üzerine eski bir çarşaf sermeyi unutmayın. Fazlaca ıslak bir oyun çünkü. 


Önce kaplardan birine suyu boşalttım ve sünger ile diğer kaba boşaltması gerektiğini gösterdim. Çekildim ve başladım seyretmeye. Aslında çok bilinen bir Montessori felsefesi oyunu olmasına rağmen, ben sistematik olarak bu felsefe ile oyun oynatmadığım için serbest çalışmayı tercih ettim. 



Heyecanlı bekleyiş sonrası, önce süngeri inceledi. İçerisine nasıl bu kadar suyu emdiğini ve ağırlaştığını gözlemledi, eliyle tarttı. Diğer boş olan kaba sıkarak küçük el kasların çalıştırmış oldu. İyice ustalaşınca türlü sıkış teknikleri denedi. Dışarı taşan suları sünger ile tekrar kaba boşalttı.




Önce abisini gözlemleyen Küçük Holigan ise önce temkinlice uzandı suya. Parmaklarıyla dokundu, hissetti, çekildi ve tekrar denedi. Sıkmaya çalıştı, şapşapladı, sıçrattı. Yetmedi iki kaba birden soktu ellerini -  daha önceki sıcak, ılık, soğuk oyunlarında yaşadığı deneyimden ötürü-  iki kap arasında fark var mı diye kontrol etti. 





Islandıkça keyiflendiler. Keyiflendikçe daha çok ıslandılar, birbirlerini ıslattılar. Küçük adam, suya yeterinde yakın olamadığını düşünmüş olacak ki, iyice eğilerek suyun içerisine kollarıyla birlikte yattı, kikirdemeler daha çok arttı tabi! Süngerle başlayan süreç, bardak kase gibi yardımcılarla devam etti. Sürekli birbirleriyle konuştukları, paylaştıkları, bol kahkahalı interaktif bir oyun oldu.




Tüm su oyunlarında olduğu gibi çocukları rahatlatan bir oyun türü. Uyku öncesi tercih edilirse uykuya geçiş daha huzurlu ve kolay olacaktır. Aşağıda gördüğünüz ilk resimde ıslak sıçanımız iyice dinginleşmiş ve mayışmış durumda. Üzerine değiştirir değiştirmez bize yatak yolu görünür. Diğer kahraman ise üzerini değiştirir değiştirmez ilk bulduğu yerde sızdı.







Çocuk; her zaman doğası gereği taş, toprak, yaprak, su.. vb malzemeleri kullanarak oyun oynamak, keşfetmek, kirlenmek ister. Doğayla iç içe olmak bu zamanda çok mümkün olamasa da en azından bu ortamı evde veya balkonda sağlayabilirsiniz. Bu oyun sonunda; duygusal rahatlama, enerji boşaltma ve tüm üç yaş ergenliği gerginiklerinin azaldığını görmeniz mümkün. Benim de en yakın arkadaşım doğa diyorsanız, hadi kolları sıvayalım!








0 Yorum Yaz “Sünger ile sıvı aktarma